د وترنري پوهنځی تاریخچه

 د وترنری علومو پوهنځی تاريخچه:

وترنري پوهنځۍ په۱۶/۱۰ /۱۳۹۱ کال او ۳۴۹ نمبر مکتوب په اساس د لوړو زده کړو وزارت له خوا د يوې مستقلې پوهنځۍ په حيث د دريو ديپارتمنتونو (Pre clinic, Para  clinic and clinic ) په لرلو سره منظوره شوی ده.  اوس مهال نوموړي پوهنځۍ د تدريس لپاره ځانګړي وداني نه لري، او د تدريس لپاره د زراعت پوهنځۍ له تعمير څخه ګټه اخلي.  یاده پوهنځی په لمړیو کی یوازی دیو مسلکی استاد په واسطه وروسته په همدی کال دوه نور استادان راغلل بیا په کال۱۳۹۳ کی ۳تنه نور استادان مقرر شول چی اوس وخت لپاره ( ۱۱)تنه کادری استادان ،یو تدریسی مدیر،اجرایه مدیر ،یوخانه سامان،یومحافظ اودوه لابرانتان لری ،اواوس هم لوی  مشکل چې ياده پوهنځی ورسره لاس او ګريوان ده  د کادري استادانو کموالی دی وترنری علومو پوهنځی د هغه نصاب چې د لوړو زده کړو محترم مقام څخه پوهنتونو ته تکثير شوی کافي استادانو ته اړتيا لري د بيلګې په ډول د کابل پوهنتون ۴۶ تنه کادري استادان ننګرهار ۳۸ تنه کادري استادان لري خو په ډيرې خواشينۍ سره بايد ووايم چې مونږ یاد نصاب صرف اوس په شپږو تنو استادانو تدريس کوو نو تاسو فکر وکړی چې ايا مونږ به وکولای شو څنګه چې لازمه ده تدريس ښه په مخ یوسو؟ زمونږ غوښتنه داده چې یادې  پوهنځی ته بايد په کافي انداره کادري بستونه په اختيار کې ورکړل شي ترڅو وکولای شو باکيفيته او په معيار برابر محصلين ټولنې ته وړاندې کړو. په اوسني وخت کې ياده پوهنځی لس کادري استادان لري چې د هغي له جملې یو تنه استاد په کابل پوهنتون ،دوه تنه دایران هیواد کی او یوتن په مالیزیا هیوادکې په ماستری پروګرام کې مصروف دي. يواځې شپږ تنه رسمي استادان او دری قراردادي استادان د يادې پوهنځی تدريس په مخ وړي. په ۱۳۹۸ کال کی دوترنری علومو پوهنځی په لمړی صنف کی ۱۳۳ محصلین، په دوهم ټولګی کی ۱۰۵ محصلین،په دریم ټولګی کی ۹۳ محصلین،په څلورم ټولګی کی ۵۷ محصلین او په پنځم ټولګی کی ۴۸ محصلین وه چی ټول تعداد یی ۴۳۶ تنه محصلین په ذدکړو بوخت دی،اوس هم که په یاده پوهنځی کی دوه دیپارتمنتونه چی (دغذایی موادو حفظ الصحه او حیواناتو روزنه ) ایجاد شی او ورسره یادو دیپارتمنتونو ته استادان راکړل شی نو زمونږ دمحصلینو ستونزی به تر یو حده پوره شوی وی.

د وترنری علومو پوهنځی موخې:

  1. د فارم اهلي حیواناتو (لویو او کوچنېو شخوند وهونکو، چرګانو، ماهیانو، شاتومچیو، یوسومه او کوچنیو حیواناتو) محلی او نړیوالو نسلونو مطالعه، روزنه، جنیتیکی اصلاح او د توقع وړ تولیداتو په برخه کی شته خنډونو او ګواښونو لمینځه وړل او د نوموړې سکتور په برخه کی د ظرفیت او مهارتونو لوړونه.
  2. حيوانې انفکشني او غیر انفکشني ناروغیو د تشخیص او درملنې په برخه کې د پوهي او مهاروتونو لوړونه.
  3. څيړنې مفکوري سره د زده کونکې بلدتیا او نوموړی نظریي د ترویج په برخه کې وخت په وخت اړین ګامونه پورته کول.
  4. انسانی ټولنې لپاره د غذایی موادو تجزيه، حفظ الصحه او تولید څخه تر مصرف پوری اړوند مرحلو کې د شته ګواښونه پر وړاندی د محصلینو ظرفیت لوړونه .
  5. په ټولنه کې د اهلی او وحشی حیواناتو په وړاندی د ترسره شویو جرمونو د عواملو په تشخیص او تثبیت کې د محصلینو پوهي کچه لوړونه.
  6. اهلی حیواناتو د اعضاوو ساختمان ، شکل ، موقعیت او هستولوژی په برخه کې د علمی او عملی زده کړې .
  7. د اعضاوو د مختلفو دندو او بیوشیمیکې فعالیتونو په برخه کې د ظرفیت لوړونه .
  8.  مختلفو انتانی، زونوتېکو ناروغیو او قرنطین په برخه کې علمی او عملی زده کړې .
  9. د کیفیت ساتنې او لوړونې په موخه په دوامداره ډول د پوهنځی علمی فعالیتونو څارنه.
  10. د پوهنځي په علمی او ادرای فعالتونو کې د نظم برقرارول په موخه یو منظم سیستم عیارول .
  11.  د پوهنځي د درسی نصاب د تطبیق څخه وخت په وخت څارونه او د جامعی د ضرورت مطابق  نصاب نوی کولو په موخه نظریات وړاندی کول.
  12.  په عملی دګر کې د E-learning په پرمختګ کې هلی ځلی ترسره کول .

   د پوهنځی ریس

 د پوهنځی څانګې   

د پوهنځی استادان