نخستین جلسه برنامه عمل ملی 2، مشارکت دولتداری باز افغانستان(OGP) تحت ریاست معین مالی و اداری وزارت تحصیلات عالی دایر گردید

szu_admin
دوشنبه ۱۳۹۹/۴/۳۰ - ۱۴:۸
جلسه برنامه عمل ملی

نخستین جلسه برنامه عمل ملی 2، مشارکت دولتداری باز افغانستان(OGP) تحت ریاست معین مالی و اداری وزارت تحصیلات عالی دایر گردید:

این جلسه به هدف بازنگری و انکشاف 30 نصاب تعلیمی و تحصیلی در مطابقت با نیاز بازار کار و همچنان چگونگی تطبیق تعهدات وزارت های معارف و تحصیلات عالی با حضور داشت نمایندگان وزارت معارف، سکرتریت دولتداری باز، جامعه مدنی و جندر وزارت تحصیلات عالی تدویر یافت.
دکتور احمد سیر مهجور معین مالی و اداری وزارت تحصیلات عالی در رابطه به بازنگری و انکشاف نصاب های تحصیلی و نهایی سازی نصاب ها معلومات داده گفت که در برنامه مشترک دولتداری باز، کمیته های تخنیکی و تخصصی از چهره های اکادمیک، محققین، اعضای جامعه مدنی، متخصصین بین المللی و نمایندگان سکتور عامه و خصوصی شرکت دارند؛ تا موارد عمده از جمله مدیریت برنامه ها و مدیریت پروژه ها در انکشاف نصاب مورد غور و بررسی قرار گیرند.
معین مالی و اداری گفت که در برنامه نخست مشارکت دولتداری باز وزارت های معارف و تحصیلات عالی تعهدات بزرگی را عملی نمودند. وی خاطر نشان ساخت که طی 18 ماه آینده دستاورد های زیادی در این عرصه حاصل خواهد شد.
دکتور مهجور در این جلسه بر گسترش روابط و همکاری ادارات ذیربط در زمینه تاکید نموده، خواهان حضور پر رنگ کادر های متخصص از جامعه اکادمیک و نمایندگان جامعه مدنی شد.
همچنان اشتراک کنندگان طرح ها و نظریات سازنده شان را ارایه نموده خواهان انکشاف نصاب تعلیمی و تحصیلی بر اساس نیازمندی های جامعه شدند.
قابل ذکر است که برنامه عمل ملی-1 مشارکت دولتداری باز افغانستان، نظارت بر کیفیت و شفافیت تعلیم و تحصیل در وزارت های معارف و تحصیلات عالی بود که موفقانه به اتمام رسید.

تازه ترین اخبار

دوشنبه ۱۴۰۳/۱/۲۰ - ۱۰:۵۸
Background image

ریاست تضمین کیفیت و اعتباردهی وزارت محترم تحصیلات عالی در سال ۱۴۰۲ هـ.ش پوهنتونهای معتبر کشور را بررسی و ارزیابی نمود

 که از جمله پنج پوهنتون معتبر کشور، اعتبارعلمی و اکادمیک خویش را بدست آورد، که خوشبختانه پوهنتون شیخ زاید در بین این پنج پوهنتون معتبر و بزرگ نیز جای دارد. بنا براین اساس در یک مجلس. . .

شنبه ۱۴۰۰/۵/۹ - ۱۴:۵۴
Background image

تفاهم‌نامۀ هفت ‌جانبۀ همکاری میان هفت پوهنتون کشور به منظور گسترش و تطبیق برنامه های ماستری زبان و ادبیات پشتو با حضور داشت هیات رهبری وزارت تحصیلات عالی به امضاء رسید.

تفاهم‌نامۀ هفت ‌جانبۀ همکاری میان هفت پوهنتون کشور به منظور گسترش و تطبیق برنامه های ماستری زبان و ادبیات پشتو با حضور داشت هیات رهبری وزارت تحصیلات عالی به امضاء رسید.

یکشنبه ۱۴۰۰/۴/۲۰ - ۱۰:۲۱
Background image

دکتور عباس بصیر وزیر تحصیلات عالی در ملاقاتی با هیئت رهبری پوهنتون گلیشیم استانبول کشور ترکیه روی موضوعات مختلف علمی و اکادمیک صحبت و تبادل نظر نمودند

در این ملاقات هئیت رهبری پوهنتون متذکره ضمن ابراز خوش آمدید به دکتور عباس بصیر وزیر تحصیلات عالی و هئیت همراه شان به آن پوهنتون، در رابطه به نهاد تحصیلی متذکره معلومات مختصر ارایه نمودن. . .

BACK TO NEWS